Een onderdeel van ieder bedrijf is de marketing afdeling waar non stop gebrainstormd wordt over hoe je op de beste manier klanten kunt bereiken. Met de huidige (enorme) competitie in de market, onafhankelijk van in welke sector jij aanwezig bent, wordt marketing ook steeds belangrijker. Maar hoe zorg jij er voor dat jouw potentiële klanten bij jouw aankloppen in plaats van bij de competitie? Het antwoord daarom is persoonlijke marketing. Je moet niet alleen jouw producten of diensten pitchen maar ook persoonlijke waarde toevoegen voor jouw doelgroep. Geef ze iets waar ze iets aan hebben en tegelijkertijd aan jouw bedrijf doet herinneren: een mooie pen van merken zoals Mont Blanc.

Waarom is persoonlijke marketing belangrijk?

Zoals al kort genoemd in de introductie wordt het tegenwoordig steeds belangrijker om persoonlijke marketing toe te passen om klanten te werven. Ieder bedrijf, ook jouw concurrentie, kan de traditionele marketing strategieën toepassen, maar hoe differentieer jij jezelf zodat je opvalt? Marketing is niet alleen maar een middel om klanten jouw producten of diensten te laten zien. Het moet ook voor de klant een waardevolle ervaring zijn. Hoe persoonlijker deze ervaring, hoe waardevoller. Bedenkt dat wanneer jij de klant een persoonlijk cadeau geeft ze dit erg zullen waarderen. Ook zal het bij een gegraveerde pen zo zijn dat ze elke keer aan jouw bedrijf zullen denken wanneer ze hem gebruiken.

Wat graveer je op de pen?

Wanneer jij ervan overtuigd bent dat het graveren van een pen een leuke en persoonlijke manier is om te connecten met je klanten moet je goed nadenken over wat er op de pen komt te staan. Wanneer jij duidelijk jouw bedrijf een plekje in hun hoofd wil geven kan je kiezen om iets persoonlijks van jouw bedrijf te laten graveren. Denk hierbij aan het bedrijfslogo, een bedrijfsslogan of de bedrijfsnaam. Daarnaast kan het ook leuk zijn om juist een persoonlijk iets van de klant te graveren. Denk hierbij aan de voor en/of achternaam van de klant of een belangrijk feitje wat de klant voor jouw bedrijf betekend.

Aan wie geef je de gegraveerde pen?

Een mont blanc pen graveren doe je natuurlijk niet zomaar, je gaat deze ook daadwerkelijk aan een klant geven. Maar aan wie geef je deze? Dit is een beetje afhankelijk van de grote van jouw bedrijf. Wanneer jij duizenden klanten hebt is het financieel niet haalbaar om elke klant een gegraveerde pen te sturen. Kies dan bijvoorbeeld voor de meest winstgevende klanten voor jouw bedrijf. Heb jij een kleine onderneming en wil je iedere klant een persoonlijk cadeautje sturen? Doe dit dan zeker! Maar let er vooral op dat er niet te hoge kosten voor jouw bedrijf ontstaan. Afhankelijk van hoe groot jouw bedrijf is moet je deze keuze maken.

Conclusie

Al met al is een gegraveerde pen een leuk en persoonlijk middel om jouw marketing een boost te geven. Door jouw klanten te laten zien dat je aan ze denkt en dat je ze zelfs iets zou willen geven zorg je ervoor dat je klanten jouw bedrijf meer gaan waarderen. Op deze manier is de kans groter dat ze bij jouw bedrijf blijven wat op lange termijn winstgevend zal zijn. Maak de keuze en zoek een bedrijf die jou hierbij kan helpen!